Money money money...

.. Must be funny, in a rich mans world?

Jag har fått brev från försäkringskassan. De har äntligen gått med på att ge mig pengar för att jag är sjuk. Jag får typ 7400 kr i månaden, innan skatt. Det är inte överdrivet mycket, men det är pengar iallafall :)
Dessutom så får jag ett retroaktivt bidrag från de månadre jag väntat på pengar, som är en summa på... *trummvirlver*
25.000 kr, EFTER skatt! :D

Inte konstigt att jag sitter och känner mig rik..
Jag roar mig numera med att sitta och tänka ut saker som jag rent teoretiskt skulle kunna göra för mina pengar, inte för att jag kommer göra det, men det känns JÄVLIGT skönt att kunna fantisera om något som faktiskt numera är möjligt.
Jag fantiserar om att rymma till olika platser i världen ett litet tag, som typ Skottland, Irland mfl, jag fantiserar om att jag har pengar till att arrangera ett lajv själv, jag fantiserar om att köpa maaaaaaassa lajvtyg, tatuera mig osv...

Men jag är en duktig flicka, så jag ska bara göra vettiga saker av pengarna och sedan spara. Spara massor.
Jag ska bla: 
Ta körkortet
Köpa en Overlock
Kanske köpa en Laptop
Betala Luca
Åka på Lajv.

Sen har jag en lista på andra saker som jag väldigt gärna vill göra, som jag ska tänka ett tag på om jag ska göra eller inte. 25.000 försvinner ju ganska snabbt.

 Jag skapade ett E-sparkonto och satte in 20.000 på, så nu har jag strax över 5000 på mitt konto, och jag ska in till stan. Tygbutiken ska stänga, så de har en massa procents rabatt på saker, så jag ska införskaffa lite nödvändiga sömnadsprylar, till mitt söta sömnadsstuga. (Mental note: Balklänningarna måste sys, NU!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0