Huvudvärk

Nu är det söndagkväll. Jag har haft besök eller vart hemmifrån i princip hela helgen och stora delar av veckan.
Annie och Cajsa var de sista som var här. De åkte hem för några timmar sen, och äntligen får jag några timmar för  mig själv. Eller ja, äntligen är väl kanske fel ord, jag har ju själv valt att ta hit folk. Men det är skönt att vara lite själv nu iallafall.
Mest beroende på att jag har en rejäl huvudvärk, för första gången på ganska länge.

Jag funderar på att åka på GothCon, men jag vet inte om det är värt att slösa bort mina pengar på. Det vore väldans roligt, och jag skulle dessutom få träffa Myntis och troligen Lova. Jag tänkte försöka tjata till mig att få bo hos någon av dem :P
Mendet kostar ju en del att åka ner till Göteborg och tillbaka. Pengar som jag annars skulle kunna använda till att köpa tyg för till min nya fina "dress" jag skissat upp.  (se min bdb) Fast det vore ju ganska trevligt att ha just den dressen på GothCon..  *drömma* Nej, jag har inte tid. Varken med dress eller GothCon. Det är lajv snart.

Imorgon ska jag försöka ta mig upp i tid, ringa till UM och försöka få till en tid för lite rådgivning, helst under tisdag förmiddag, då jag egentligen ska vara på psyk. Vore skönt att slippa springa runt och handla. Om jag inte lyckas med det så tänker jag åka in till stan med mamma som ska jobba på eftermiddagen och besöka UM under deras "Drop In".
Jag undrar hur länge jag har försökt med det här egentligen. "Hellre sent än aldrig" försöker jag tänka.

Åh, Sofie, författaren till en av de bloggar jag följer (den här) har frågat mig om hon kan få beställa en minifilt till ett dockskåp, gjord av mormorsrutor. Det gjorde mig glag, och jag virkar mer än gärna en sådan. Det lönar sig tydligen att kommentera andras bloggar. ( Dah! ) Jag vet inte riktigt vad jag ska ta betalt, men jag funderar på att hon bara får stå för material och porto. För jag är en snäll människa. Det är ändå så lite jobb.

Innan jag lägger mig ska jag nog försöka städa lite så att jag hittar mina magtabletter, de kan vara ganska bra att ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0