Summan av kardemumman - 2011

Hänger på traditionen att svara på de här frågorna som vanligt.

1. Hände något i år/gjorde du något i år som aldrig hänt förut?
Jag blev mamma så att säga... ;)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag kan inte minnas att jag hade några, så det lyckades säkert.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
JA! :D Sofie fick sin lilla bäbis! Och sedan en bunt människor vars liv jag följer via internet - Katta Kvack, Kina mfl.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej. Pepparpeppartaiträ.
5. Vilka länder besökte du?
Gotland - som vanligt. Och Warmachinelandet Iron Kingdoms.

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Tålamod, bättre förmåga att fokusera och en ny warjack.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Pixls födelsedag. 9/4 <3

8. Vad var din största framgång 2011?
Att jag tog mig ur ett förhållande ordentligt för första gången på nio år. Och att jag lärt känna mig själv så otroligt mycket mer.

9. Största misstaget?
Att inte köpa fler smycken på Gotland. Med andra ord, jag har inte gjort så mycket misstag som jag ångrar. :)

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Mmm. Mycket förkylningar, feber och UVI. Sen ramlar jag ju och slår mig titt som tätt. Men inget stort och allvarligt. *glad*

11. Bästa köpet?
Nya telefonen, den är guld värd.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat och hyra.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att flytta ihop med Pixl och börja leva vårat liv tillsammans. Jag kommer aldrig glömma ögonblicket när han tog mitt huvud i sina händer och sa "Lilla trollet - jag älskar dig".

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Det är ganska många - Passande spellistan, Pixls Mainlist, Emelie Autumns låtar, Rasputina mfl :)

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
GLADARE! Så JÄVLA mycket gladare! <3

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Städat.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit arg och irriterad.

18. Hur tillbringade du julen 2011?
Hemma hos mor och far i Hede, i sällskap av Pixl och släkten.
19. Blev du kär i år?
Ohja! Flera gången om. I samma person.

20. Favoritprogram på TV?
Jag har inte tittat så mycket på tv...

21. Bästa boken du läst i år?
Övärlden. de tre böckerna.

22. Största musikaliska upptäckten?
Nej. Eller asså... nej.

23. Något du önskade dig och fick?
Pixl.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Nej :)

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Pussades med Pixl tror jag.. Och fikade på café med hela familjen! :D

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer pengar. Vi har det jäääävligt snålt.

27. Vad fick dig att må bra?
Nya förhållandet, min nyvunna kännedom om mig själv och kissekatterna.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Fröken Portman,  som vanligt.

29. De bästa nya människorna du träffade?
Gosboll. Helt klart.

30. Vad har du för nyårslöften inför 2012?
Inga alls. Men däremot har jag planer på att ta bättre hand om mig själv, kanske försöka gå ner lite i vikt så att knäna inte gör så ont, bli bättre på att ta mig till teamet och hålla lägenheten snygg och sånt där. Men det är bara planer.


Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0