Tjenna.

Hej igen.

Ett tag sen, mest hängt på resten av internetet lixom.
Men nu känner jag att jag behöver den här bloggen igen.
Jag har just bröjat arbetsträna på Kommunens Systuga. Hade första passet idag. 13-15 varje dag är det meningen att vi ska starta på.
Det räcker mer än väl kan jag tala om. Jag hade roligt idag, trivs som fisken i vattnet och det gick jättebra att sy och sånt. Inga problem över huvudtaget.
DÄREMOT. Så är det så fruktanskvärt mentalt utmattande att jag inte blir klok på det.
Nya människor (trevliga förvisso), nya miljöer, nya tider, ny rutiner, nya krav.
Jag är tröttare i huvudet nu än vad jag var när jag gick heldagar i skolan.

Det här kommer att bli kämpigt. Men så otroligt värt det. Jag vill bli frisk, jag vill kunna arbeta!
Arbeta och ge tillbaka för allt som jag har fått hjälp med, ge tillbaka till samhället.

Klockan är fem minuter över åtta och jag väntar på min kycklig som står i ugnen. Jag diskar emellanåt, för jag står inte ut med oredan. Jag behöver ett ställe att slappna av på när jag kommer hem.
Det blir ju... Enkelt för mig. NOT!
Nåväl, försöka duger, faktiskt.

Jag tänkte att varje gång jag bloggar här under arbetsträningstiden ska jag skriva något positivt om dagen så att jag inte bara spyr galla.

Dagens Positiva Tanke:
Jag hann med alla morgonbestyr och kom i tid till systugan.

//Troll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0