Snöig morgon

Jag vaknar av att katt'n väcker mig, som vanligt numera, går ut i köket för att dricka vatten och upptäcker att det ligger SNÖ på marken! Inte helt oväntat, men mycket ovälkommet.
Det snöar fortfarande.

Boendestödjaren Eva-Lena var här imorse. Inför det mötet hade jag gjort en lista på vad jag behövde ha gjort idag, och den klarade vi av galant. Det var en lista med bara små saker, små och några få. Så att jag skulle orka med.
När sakerna på listan var klara gick hon iväg och jag kunde spela lite mer Plants vs Zombies. Najsnajs.

Mamma kommer om ett litet tag för att hjälpa mig att handla innan hon börjar jobba. Fett med najs.

Listan bygger jag på med en sak i taget om jag känner att jag orkar när jag är klar med tidigare punkter. Det känns bra. Mycket enklare att göra saker då.

Än så länge har jag idag gjort:

* Bakat scones till frukost
* Plockat ihop all smutstvätt över hela lägenheten
* Bäddat rent i sängen
* Sorterat och vikt den rena tvättet
* Rensat Trasan ansikte
* Matat djuren

och klockan är inte ens tolv. Den dåliga morgonen går mot en bra dag!
Klockan 14 har jag tvätt-tid och det ryktas om att Torun tänker komma hit när hon slutat skolan. Henne ska jag ninja till hjälp!

Nu ringde mamma, dags att gå ut!

(Tack för stödet, Myntz <3)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0